C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
YA ALLAH, JAUHKANLAH DIRIKU DARIPADA MUSIBAHMU
Thursday 12 April 2012 • 03:13 • 0 comments




Assalamualaikum ...

Hari neh saja nak cerita pasai pengalaman pertama aku merasai kesan gempa bumi kelmarin yang jadi kat Selatan Sumatera, Indonesia. Kelmarin, time tuh, aku dan kwn-2 aku sibuk dok kemas rumah sewa. maklumlah cuti umum sempena pertabalan agong. so, kami ambil la peluang tuh utk kemas rumah sewa. tapa la, dalam pkul 4.40 ptg cmtuh, aku dok kat dapuq, tetiba rasa bergoyang, tapa la aku ingat aku neh pening kepala pasai letih kemas rumah, rupanya memang bergoyang pon. yang adek-2 rumah sewa aku dok hingaq, sapa yang buat kerja sampai goyang rumah neh. depa dok pikiaq kami dok kemas rumah smpai bergoyang-goyang rumah sewa. pastu aku pon jalan p la kat depa dalam keadaan terhuyung-hayang tuh, aku tanya la, pasai paa neh ? katil , air atas meja, pintu bilik semua bergoyang. pastu kami pakat panik. rumah nak runtuh ka ? semua pakat-pakat nak lari keluar rumah. maklumlah rumah sewa aku neh separuh kayu. memang dok pikiaq rumah nak runtuh laa.

Then, aku pon kalut nak lari gak, kalut sampai cari tudung tak jumpa, bila dah jumpa tudung, nak keluaq, tengok-2 tak rasa papa dah. tak jadi la nak kuaq rumah. pastuh, semua orang pakat dok cerita la pasai gegaran tadi. K.atie dea dok pikiaq nak kiamat dah ka ? tak sempat nak taubat neh. takut punya pasai. then dea call mak dea kat pendang uh , smpai pendang dpt rasa gegaran tuh. pastu kami dok laa depan Tv nak tunggu berita pasai gempa bumi tuh, then baru kami tau bila tv1 abaq kata belaku gempa bumi smpai 8.9 skala richter telah mengegarkan Acheh. antara negeri-2 yang turut merasai gegaran tuh Perak, Penang, Kedah,
Perlis , lagi satu Selangor tak silap. Pastu amaran Tsunami dikeluarkan. memang takut la time tuh. takut kena Tsunami. dah la dok dekat dengan Kuala Kedah neh. nauzubillahi min zalik.

Then bila suasana dah kembali tenang, aku ajak la Intan pi Simpang Kuala, pi teman aku pi beli hadiah kat k.atie sebab birthday dea 10/4 tuh. kami kluaq dlm pukul 5.45 ptg cmtuh , bila dh beli hadiah then p pasar malam, kami pon balik, otw nak balik, dlm pkul 6.40 ptg, kami lalu la depan rumah sewa Siti Sarah. depa dok riuh kata jadi gempa lagi. kami tengokla air parit tepi jalan tuh, dok berkocak. serious aku cuak time tuh >.< . pastu singgah kedai makan tempah bihun goreng then balik rumah sewa terus. Alhamdulillah, semalam semua amaran Tsunami ditarik balik, bolehlah aku tidoq lena ditemani hujan sepanjang malam.

tadi p sekolah, mestilah semua orang pakat dok cerita pasai gempa tuh. aku agak dah, hehe. Sir Hanif pon dok merapu pasai bencana neh. dea kata cuba bayangkan Thailand tenggelam. mesti Malaysia jadi pulau. tengok-2 Malaysia dok sebelah kutub utara jaa. pastu dea dok kata lagi kalau bumi jadi papa, jangan risau planet lain banyak gi, p la dok kat musytari. musytari boleh dok . tuh pon kalau tahan suhu -50 darjah celcius la time malam. pastu sir cakap matahari bila-bila masa ja boleh black out. errr.  aku kat belakang kelas dok gelak jaa. tau dah Sir dok mengarut pasai Malaysia p sampai kutub utara tuh. haha


*******************

Sekarang neh kita dah tengok macam-2 bencana berlaku, tapi still ada insan-2 yang tidak ambil iktibar dari musibah tersebut. still ada yang tak-tak insaf lagi. masih dok melakukan dosa. kita tak tau bila nak berlakunya kiamat. Tanda-2 kecik besaq dah ada. So, siap sedia la norh, pesanan untuk diri sendiri jugak . wallahua'lam.






PASTFUTURE
MY WORDS;
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or I'll call My Superman to kill you!.

GIVE ME YOUR WORDS;

Status : Life must go on :)



OTHERS;


>> Welcome to my blog =)
date : NOW
at:10 am


>> Nice to meet you here :)
date : 12/12/12
at: 12pm


>> lalala~
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • SELAMAT HARI LAHIR MAK :)
  • semakin malas !!!
  • A Thousand Years :)
  • terima seadanya :)
  • BILA AKU JATUH CINTA
  • single is better :)
  • ubat rajin sebotol ;)
  • SALAM MAULIDUR RASUL
  • KHUTBAH TERAKHIR RASULULLAH
  • i'm boring , u ?