C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
Say goodbye to 2012, say hi to 2013 :D
Monday 31 December 2012 • 09:17 • 0 comments


Hai dan assalamualaikum :D

okay, hari nie aku nak update blog lagi ! seperti yang dijanjikan, aku nak update pasal apa yang berlaku sepanjang tahun 2012 nie . Mungkin tak semua yang aku cerita. Tapi yang pastinya, banyak la yang aku nak cerita. hehe.

TWO THOUSAND TWELVE . tahun yang sangat bermakna bagi aku. banyak sangat kenangan yang tak dapat dilupakan dalam tahun nie. Bermulanya tahun nie dengan aku bergelar sebagai calon SPM. Waa, serious seqonok bergelar calon SPM nie. Aku belajar dalam the best kelas iaitu 5 Al-Bairuni. Umi tercinta kami Usatazah Fatimah. Serious best dapat guru kelas merangkap umi kami yang tegas tapi lembut hatinya, caring dan bertanggungjawab. Banyak nasihat2 yang membuatkan aku tersentuh. Setiap kata-katanya pasti memberi kesan yang mendalam kepada aku. tu yang best tuu. thanks Umi :')

Tahun nie jugak mengajar aku hidup berdikari. Firstime dok rumah sewa. Tahun sebelum nie bukan tak berdikari, berdikari jugak sebab aku dok asrama since form 1 lagi. Cuma cabaran dok rumah sewa kena cari makan sendiri. Tak macam asrama, cukup masa, makanan dah disediakan. Aku dok rumah sewa pon sebab nak tuisyen kat tempat tuisyen yang ada. Kalau dok asrama, mana boleh tuisyen luaq. So, best kot dok rumah sewa. Baru aku tau dok rumah sewa best. Dulu time dok asrama aku tak pernah nampak keseronokkan dok rumah sewa. Bak kata orang, tak kenal, maka tak cinta. hehe.

Seingat aku, event penting dalam tahun 2012 nie, dapat result SMRAMM. Alhamdulillah, dengan usaha aku yang tak seberapa, aku dapat JAYYID JIDDAN. Okay la tuu. aku puaih hati dah even tak dapat mumtaz. Padan la dengan aku yang dok malas mengapai nie xD Walaupun aku terlepas peluang menjadi penerima Idul Ilmi tahun 2012, tapi takpa, aku dah bersyukur sebab tahun 2011 aku dapat gak merasa menjadi penerima Idul Ilmi dari Sutan dan Sultanah. Rezeki aku dapat 9A dalam PMR 2010. Dan aku sangat berharap tahun 2013 aku dapat aku dapat merasa balik gelaran tuu :'D

Dan seperti tahun2 yang lain, 14 April merupakan tarikh keramat bagi aku. that's my birthday ! Tahun ni aku sambut tarikh lahir secara sederhana jaa. tapi, aku dapat banyak hadiah :D Hehe. haqap2, tahun 2013 lagi best laa :D

Tp tak semua kenangan yang kita ada kenangan manis. Tahun nie, 23 September 2012, aku kehilangan satu-satunya tokwan yang aku ada. Sedih sangat. tapi aku redho dengan qada' dan qadar bahawa yang setiap yang hidup pasti akan mati jugak. Time aku terima berita tu, aku dok kat rumah sewa, awal pagi, time subuh. Aku ingat sangat hari tuh hari Ahad. Aku baru mai ja rumah sewa Sabtu tu. Alhamdulillah, sebelum aku balik rumah sewa, aku sempat salam dengan tokwan aku, abaq kata aku nak balik rumah sewa dah. empat mintak maaf. Entah kenapa, hati aku berat nak lepas dari salam tokwan aku. Tetiba, pagi Ahad tuh aku dapat panggilan dari rumah. Aku dok tak sedap hati dah sebab tak pernah time2 mcm tuh mak aku tepon. Dengaq sora mak aku yang sedih tuh pon aku dah boleh agak. Tapi aku tetap nak bersangka baik sampai la mak aku abaq yang tokwan aku dah tadak. Time tuh, tequih ayaq mata aku mngalir laju. kawan2 aku pon terkejut tetiba aku teqiyak. Pastu aku dok bersiap la nak balik rumah. Tak semua yang tau time tuh. Ada yang mai tanya aku sebab apa aku dok bersiap nak balik. Aku hanya mampu senyap ja sambil menangis :'(

Tarikh yang paling penting dalam tahun ni bagi aku jugak calon SPM yang lain iaitu 5 November 2012.
Waa. time tuh kami  terpaksa bertempoq  menghadapi SPM. *ceh ayat. haha. Alhamdulillah, aku selamat menghadapi 11 subjek. Harap2 dapat straight la nanti. Ameen :')



note : akhirnya aku tau gak maksud crush. CRUSH bermaksud mencintai orang yang tak mungin kita miliki :')





PASTFUTURE
MY WORDS;
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or I'll call My Superman to kill you!.

GIVE ME YOUR WORDS;

Status : Life must go on :)



OTHERS;


>> Welcome to my blog =)
date : NOW
at:10 am


>> Nice to meet you here :)
date : 12/12/12
at: 12pm


>> lalala~
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • 2012 hampir melabuhkan tirai
  • It was like a dream
  • Salam Idul Adha :)
  • Ahlan wasahlan ya Ramadhan :)
  • The Praise is for Allah
  • Hope for tomorrow :)
  • You light up my world ^.^
  • makes your life better :)
  • Say Hi To Holidays !!!
  • HAPPY BIRTHDAY TO ME !!!