C L O U D ;
ABOUT ENTRY LINKS TWITER FACEBOOK BLOGSKIN
I am Naqibah :')
Thursday 21 February 2013 • 00:25 • 0 comments
Assalamualaikum.




" Tahniah dan takziah kerana menjadi naqibah usrah Maktab Mahmud Alor Setar untuk tahun ni "
Seram sejuk plak bila dengar ayat tu. Especially bila dengar perkataan TAKZIAH tu. Memang tak dinafikan tanggungjawab seorang naqibah sangat sangat sangat berat. Ya Allah, mampukah aku ? In shaa Allah aku mampu. Tapi, aku rasa macam tak layak untuk jadi seorang naqibah. Nak bimbing adik-adik usrah padahal aku sendiri banyak dosa :'(

Baru-baru ni, ada seminar nuqaba' untuk para nuqaba'. Mula-mula, hati memang la berat nak pi. berbekal sedikit kerajinan dan semangat, akhirnya aku pi jugak dengan geng-geng aku, Dayah, Intan, Azwa dan Mizah. Tak sangka plak rumah sewa aku ramai naqibah. hehe. Alhamdulillah, selama 3 hari kami kat seminar tu, banyak sangat yang kami dapat. Tambah-tambah time amazing race. Memang gempak la !  Yang syoknya, daun pisang jadi barang amanah kumpulan. Sebagai ketua kumpulan, aku la yang dok jaga daun pisang tu. Punya la elok aku jaga,  tengok-tengok dapat kat adik kumpulan terus terkoyak daun pisang tu ==' Tapi nak banding daun pisang kami dengan daun pisang kumpulan lain, daun pisang kami la paling segak.   Hat lain jadi lunyai+kering. hehe.

Akhirnya, aku dengan Intan dapat jugak jugak jumpa adik-adik usrah kami hari Ahad baru-baru ni. Semua usrah berjalan serentak 2 minggu sekali lpas perhimpunan hari Ahad. Tu pembaharuan yang dibuat untuk usrah tahun ni. Kami dua jadi naqibah untuk usrah Wardatul Sofiyyah. Sedap kan nama usrah kami ? hehe.


# Semua orang mampu berubah menjadi lebih baik. Antara mau takmau ja. 


PASTFUTURE
MY WORDS;
Welcome to my blog . You've stuck in my unprivate diary. Be nice here or I'll call My Superman to kill you!.

GIVE ME YOUR WORDS;

Status : Life must go on :)



OTHERS;


>> Welcome to my blog =)
date : NOW
at:10 am


>> Nice to meet you here :)
date : 12/12/12
at: 12pm


>> lalala~
date: 1/1/2190
at: 13.12pm

BLOG ARCHIVE;

  • When I was young ;D
  • Waaaaa. so excited xD
  • Buka buku baru, tutup buku lama
  • Say goodbye to 2012, say hi to 2013 :D
  • 2012 hampir melabuhkan tirai
  • It was like a dream
  • Salam Idul Adha :)
  • Ahlan wasahlan ya Ramadhan :)
  • The Praise is for Allah
  • Hope for tomorrow :)